مراسم روز عاشورا و تاسوعای حسینی در گیلان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 494
نویسنده : نوری

در تمام ايران كه درمحرم سيا پوش اقاسيدالشهدا ميشود گيلان هم به نوع خودش مراسمهايي در مناطق مختلف خود دارد. يكي از اين مراسم مراسم اتش زدن خيمه هاست كه در استانه اشرفيه در حرم اقاسيدجلا الدين اشرف برادر امام رضا هستند برگزار ميشود. اين مراسم به گونه اي انسان را در خود غرق ميكند كه لحظه اي احساس ميكني در كربلا حضور داري.ازروزهاي اول محرم پارچه هاي سبز و سفيد و زرد و مشكي كه توسط مردم خريداري شده بوسيله خانمها با چرخ خياطي به هم متصل ميشود اين نذرها يا همين پارچه ها گاهي اينقدر زياد است كه باور ميكني حسين هنوزبراي كسي نمرده است. وقتي پارچه ها دوخته شد. توسط مردان در جايي كه هرسال اين خيمه ها را درست ميكنند برده شده و به چوبهايي كه به شكل خيمه درامده وصل ميشود.خيمه ها پنج تا هستند. خيمه سبز خيمه امام حسين (ع) خيمه سفيد و زرد خيمه ابوالفضل عباس (ع) خيمه مشكي خيمه حضرت زينب(ع) خيمه زرد خيمه حضرت علي اكبر و خيمه ديگري كه خيمه اهل بيت ايشان است.
























اين مراسم با تعزيه خواني شروع شده و عده اي كه نقش يزيديان را ايفا ميكنند اتش به دست به سمت خيمه ها امده و خيمه ها را اتش ميزنند. اين مراسم دقيقا بعد از نماز ظهر عاشورا برگزار ميشود.
السلام عليك يا اباعبدالله




مطالب مرتبط با این پست :

بهترین ها از دنیای دف نوازي و موسيقي سنتي، دنياي هنر و هنرمندان

شما از 1 تا 20 چه نمره ای به وبسایت میدهید؟

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلاک 10 و آدرس plak10.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

 






RSS

Powered By
loxblog.Com